نوشته شده توسط : nirvana

بر اساس قانون ارسال پیامک های تبلیغاتی از سوی شماره های شخصی جرم بوده و ارسال کننده پیامک متخلف شمرده می شود. پیامک های تبلیغاتی حتما باید از طریق پنل های ارسال پیامک انبوه ارسال شده و شماره های شخصی اصلا برای این کار مناسب نیستند.

معضل استفاده تبلیغاتی از سیم کارت های شخصی ماجرای چندین ساله ایست که با وجود نارضایتی مشترکان و هشدارهای فراوان از سوی رگولاتوری هم چنان پابرجاست. به همین خاطر سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی به عنوان نهاد ناظر و قانونگذار حوزه ارتباطی کشور، آخرین راه حل مناسب را مسدود سازی شماره های شخصی ارسال کننده پیام های تبلیغاتی می داند.

در همین راستا اپراتورهای فعال موظف شدند تا در گام اول با ارسال پیامکی مبنی بر این که ارسال پیامک از سیم کارت شخصی تخلف است، به کاربران هشدار داده سپس با کمک رگولاتوری شماره های متخلف را شناسایی و مسدود سازند.

 

نحوه شناسایی شماره های متخلف:

 

·        ( FMS ) یا سامانه مدیریت کشف تخلف رگولاتوری

این سامانه که بر اساس قواعد تعریف شده و رفتارسنجی ارسال کنندگان پیامک راه اندازی شده، به صورت مداوم رفتار مشترکان را بررسی می کند.

 

·        ( FMS) یا سامانه کشف تخلف اپراتورها

اپراتورها نیز از طریق این سامانه سیم کارت های شخصی ارسال کننده پیامک های انبوه و تبلیغاتی را شناسایی و مسدود می سازند.

 

·        سامانه 195

سامانه 195 سامانه پیامکی ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکان اعم از دریافت پیامک در ساعات نامناسب، دریافت محتوا های نامناسب اخلاقی، خلاف واقع و اغواگرایانه و ... می باشد. بنابراین مشترکان کلیه اپراتورها لازم است در صورت دریافت پیامک هایی حاوی مطالب نامناسب یا تبلیغات از شماره های شخصی، شماره ارسال کننده پیامک را به این سامانه پیامک کنند. سپس رگولاتوری بعد از بررسی و صحت سنجی، شماره متخلف را به صورت یک طرفه محدود می سازد.

گام بعدی شناسایی دفاتر پیشخوان دولت یا عامل فروش اپراتورها به عنوان صادر کننده این سیم کارت های متخلف و برخورد قانونی با آنها می باشد. بعد از شناسایی این دفاتر، دسترسی ارائه خدمات این گونه دفاتر بسته می شود و رسیدگی به تخلف آنان از سوی اپراتورها در مراجع قضایی پیگیری می گردد.

بر اساس اعلام مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری، پیمان قره داغی، آمار مربوط به خطوط شخصی قطع شده به دلیل مزاحمت پیامکی به صورت لحظه ای در بخش " قضاوت با شما " پورتال رگولاتوری قابل مشاهده می باشد.

در همین خصوص آقای قره داغی بیان کردند که بیش از 50 درصد سیم کارت های قطع شده به دلیل ارسال پیامک تبلیغاتی از شماره شخصی متعلق به شرکت خدماتی ایرانسل می باشد. نظارت نامناسب اپراتور ایرانسل در واگذاری سیم کارت های حقیقی و حقوقی به همراه ناقص بودن فرایند احراز هویت این سیم کارت ها از دلایل اصلی آمار بالای سیم کارت های متخلف ایرانسلی می باشد.

به همین خاطر رگولاتوری همه اپراتورها را موظف کرد تا در راستای اطمینان از درستی انجام فرایند احراز هویت، علاوه بر انجام فرایند حضوری احراز هویت مشترک از طریق کارت ملی و شناسنامه عکس دار، برای فروش سیم کارت های دوم و بیشتر، از رمز یکبار مصرف ( OTP ) استفاده نمایند.

 

ارسال پیامک از سرشماره تخلف نیست

 

آقای قره داغی، مدیر کل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری، اعلام کردند : ارسال پیامک از سرشماره تخلف نیست و این کار در امر تجارت بسیار شایع و رایج می باشد.

از 15 سال پیش اشخاص حقیقی و حقوقی برای تبلیغات و اطلاع رسانی از خدمت پیامک انبوه استفاده می کنند و حدود 75 درصد پیامک های ارسال شده در شبکه از نوع پیامک های ارسالی از سرشماره می باشد.

با این وجود رگولاتوری در راستای حفظ حقوق مشترکان و مدیریت پیامک های تبلیغاتی ارسال شده از طریق شرکت ها، اپراتورهای تلفن همراه را موظف به راه اندازی کد دستوری #800* کرد. بنابراین تمام مشترکان تلفن همراه می توانند با استفاده از این کد دستوری نسبت به مسدود سازی یا رفع مسدود سازی دریافت پیامک تبلیغاتی ارسالی از سرشماره ها اقدام نمایند.

راه اندازی این سامانه تا حد زیادی توانسته مزاحمت های ناشی از دریافت پیامک های مزاحم و تبلیغاتی شرکت ها را کاهش داده و رضایت خاطر مشترکان را فراهم آورد. علاوه بر کد دستوری#800* مشترکان می توانند در صورت دریافت پیامک تبلیغاتی از سوی شرکت هایی که در آن عضو نمی باشند، شکایت خود را در سامانه 195 ثبت نمایند که در این صورت اپراتور مربوط موظف است؛ پیگیری های لازم در این خصوص را انجام دهد.

امید است با اطلاع رسانی فراوان و برخورد پیشگیرانه رگولاتوری و اپراتورها، قطع خطوط به دلیل شکایت مردمی روند کاهشی داشته و رضایت خاطر مشترکان فراهم گردد.



:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

کدهای دستوری در واقع درخواست هایی هستند که در صورت ثبت؛ گوشی های هوشمند موظف به اجرای آنها می باشند. کدهای مخفی نیز به نوعی زیر مجموعه کدهای دستوری بوده و در موارد ضروری قابل استفاده می باشند.  استفاده بیش از حد از کدهای مخفی موبایل اصلا توصیه نمی شود، زیرا در صورت کوچکترین اشتباه باعث سوختن سیم کارت می شود.

کاربران گوشی های هوشمند بهتر است اطلاعات ضروری مربوط به دستگاه و سیم کارت خود مانند PIN  PUK  و IMEI  را یادداشت کنند تا در مواقع مورد نیاز بتوانند از آنها استفاده کنند.

 

در اینجا کدهای مخفی که بیشتر مورد نیاز کاربران می باشد را بیان کردیم:

 

عنوان

کد دستوری

تغییر کد PIN

OldPIN2*NewPIN2*NewPIN2*#

تغییر کد   PIN2

**05*PUK*NewPIN*NewPIN#

باز کردن قفل  PIN

**052*PUK2*NewPIN2*NewPIN2#

باز کردن قفل PIN2

*#06#

تغییر رمز برای سرویس محدودیت تماس( Call Barring)

**03*330*OldCode*NewCode*NewCode#

 

محدودیت تماس

محدودیت تماس قابلیتی است که به علت هزینه زیاد معمولا اپراتورها علاقه ای به ارائه آن ندارند و تعرفه در نظر گرفته شده برای آن تقریبا زیاد است. در صورت فعال شدن این سرویس برای کلیه تماس هایی که از موبایل گرفته می شود ، محدودیت ایجاد شده و عملا دیگر نمی توان از موبایل شمار گرفت.

 

عنوان

کد دستوری

فعال کردن سرویس محدودیت تماس

Code*33**#

غیر فعال سازی سرویس محدودیت تماس

#33#*

چک کردن وضعیت دستور محدودیت تماس

#code*330**

فعال کردن محدودیت تمامی تماس ها

#code*#330*

غیر فعال سازی دستور محدودیت تمامی تماس ها

#code*#330*

چک کردن وضعیت محدودیت تمامی تماس هاچک کردن وضعیت محدودیت تمامی تماس ها

#code*331**

جلوگیری از تماس های بین المللی در هنگام رومینگ

#code*#331

لغو دستور جلوگیری در زمان رومینگ

#code*332**

بررسی وضعیت دستور جلوگیری از تماس

#code*#331*

محدودیت تماس به شماره موبایل

#code*#333

لغو دستور محدودیت تماس به شماره موبایل

#code*35**

بررسی وضعیت محدودیت تماس به شماره موبایل

#333#*

فعال کردن محدودیت تماس به شماره موبایل

#code*35

لغو دستور محدودیت تماس به شماره موبایل

#code*351**

بررسی وضعیت محدودیت تماس به شماره موبایل

#35#*

فعال کردن دستور محدودیت تماس به شماره موبایل در زمان رومینگ بین الملل

# code*#351

لغو دستور محدودیت تماس به شماره موبایل در زمان رومینگ بین الملل

#code*353**

بررسی وضعیت محدودیت تماس به شماره موبایل در زمان رومینگ بین الملل

#351#*

 

در تمامی دستورات بالا در زمان اعمال محدودیت تماس به شماره موبایل، کسی نمی تواند با شماره شما تماس بگیرد و در زمان محدودیت تماس از طریق موبایل، شما نمی توانید با کسی تماس بگیرید. در صورت فعال سازی محدودیت تمامی تماس ها هم عملا امکان استفاده از موبایل را از دست داده و برقراری هیچ گونه ارتباطی امکان پذیر نیست. 

منبع: وبلاگ رندباز

 



:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

در پی اعلام رئیس کل بانک مرکزی کشور مبنی بر دریافت وام از طریق سیم کارت ، این سوال پیش می آید که تا چه حد این خبر واقعی است؟ آیا واقعا در ساز و کار سیستم بانکی کشور تمهیداتی برای دریافت چنین تسهیلاتی چیده شده و یا مانند هزاران طرح دیگر فقط بر روی کاغذ اجرایی خواهد شد و در عمل به گل خواهد نشست؟

آن چه که مسلم است سیم کارت های اعتباری و دائمی در کشور از همان روزهای اولیه استفاده از موبایل از ارزش ریالی بسیار خوبی برخوردار بودند و بازار خرید و فروش آنها همواره داغ و پر التهاب بوده است. به طوری که امروزه با گذشت تقریبا سی سال نه تنها از ارزش مادی آنها کم نشده بلکه برخی از پیش شماره ها از قیمت بسیار بالایی برخوردارند. این ارزش ریالی در خصوص شماره های رند و سیم کارت کد 1 پیش شماره 0912 که از رقم های نجومی غیر قابل باوری برخوردارند، بسیار  قابل تامل می باشد.

علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی در مصاحبه ای بیان کردند که" اگر کسی رتبه اعتباری خوبی دارد باید بتواند با وثیقه های بسیار آسان وام بگیرد و حتی دو ضامن هم اضافه است."

ایشان در ادامه این خبر خوشحال کننده افزودند که در حال آماده سازی زیر ساخت های لازم برای دریافت وام های خرد به ویژه وام ازدواج از طریق سیم کارت، سهام عدالت و یا کارت یارانه می باشند.

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که از چه زمانی این موضوع اجرایی خواهد شد؟ گفتند که در حال حاضر بانک مرکزی در حال آماده سازی رتبه اعتباری افراد و اعلام آن به بانک ها می باشد که بعد از آماده سازی زیرساخت ها و بستر مورد نیاز،افراد می توانند برای دریافت وام بدون هیچ ضامنی فقط با ارائه وثیقه هایی مانند سیم کارت، کارت یارانه و یا سهام عدالت وام های خرد را دریافت کنند.در پایان نیز ایشان ابراز امیدواری کردند که این موضوع در سال آینده اجرایی خواهد شد.

دریافت وام بدون داشتن ضامن، وثیقه های سنگین و تشریفات اداری، قطعا یکی از مهمترین خواسته های متقاضیان وام در کشور می باشد که تاکنون محقق نشده و عملا سیستم بانکی کشور از آن استقبال نکرده است و هنوز در سیستم بانکی کشور بستر مناسب چنین برنامه هایی وجود ندارد. حال باید دید برای تسهیل در روند دریافت وام، سازوکار چیده شده بانک مرکزی چقدر اجرایی خواهد بود.

با توجه به این که رئیس کل بانک مرکزی قول دادند که در سال آینده به گونه ای عمل نمایند که مردم بتوانند در این بخش احساس آرامش داشته باشند؛ امید می رود به زودی تغییرات شگرفی در عرصه بانکداری کشور روی داده و افراد بتوانند در فضایی به دور از کاغذ بازی اداری، خیلی سریع از تسهیلات خرد و وامهایی با بهره کم، بهره مند گردند

 منبع:وبلاگ رندباز

 

 



:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

اپراتور همراه اول به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور فعال در کشور، در طول این سال ها توانسته با پیشنهادهای جذاب و هیجان انگیز خود بالاترین میزان جذب مشترک را در بین اپراتورها داشته باشد، حتی در دوران پاندمی کرونا نیز جذب مشترک سیم کارت دائمی و اعتباری اپراتور همراه اول فاصله بسیار زیادی با رقیبان داشته و تقریبا در این عرصه بی رقیب بوده است. البته سرویس ها و خدمات متنوع همراه اول نیز در جلب رضایت مشترکین بی تاثیر نبوده است و ارائه طرح هایی با تعرفه اقتصادی و مقرون به صرفه در کسب چنین موفقیت هایی نقش اساسی داشته است.

استقبال بی نظیر مشترکین از طرح قبلی عرضه سیم کارت های دائمی همراه اول با تخفیف ویژه، این اپراتور را بر آن داشت تا بار دیگر اقدام به فروش سیم کارت های دائمی با قیمت اقتصادی و مقرون به صرفه نماید. بنابراین در طرح جدید این اپراتور، سیم کارت های دائمی همراه اول با تخفیف 40 درصدی به قیمت تنها 100 هزار تومان در اختیار علاقمندان قرار می گیرد. در طرح فروش ویژه سیم کارت های دائمی همراه اول، سیم کارت های عرضه شده علاوه بر تخفیف ویژه از امکانات خاصی مانند بسته خوش آمد گویی برخوردارند. بسته خوش آمد این طرح ویژه شامل 30 گیگابایت اینترنت یک ماهه، 6 ماه مکالمه درون شبکه نیم بها و ماهانه 100 پیامک هدیه به مدت 6 ماه می باشد.

البته آنچه که طرح فروش ویژه سیم کارت دائمی همراه اول را منحصر به فرد می سازد، نه تخفیف ویژه 40 درصدی فروش این سیم کارت هاست و نه بسته ویژه خوش آمد گویی، بلکه قرعه کشی 50 میلیون تومانی است که همراه اول برای خریداران این سیم کارت در نظر گرفته است. این قرعه کشی امتیازی نبوده و خریداران سیم کارت های دائمی همراه اول علاوه بر بهره مندی از تمامی خدمات بیان شده، یک شانس برای برنده شدن هم خواهند داشت.

با توجه به این که اپراتور همراه اول امکان خرید این سیم کارت ها را به صورت حضوری و غیر حضوری برای علاقمندان مهیا نموده است؛ متقاضیان می توانند با مراجعه به مراکز فروش و خدمات همراه اول و یا فروشگاه های آنلاین همراه اول نسبت به خرید سیم کارت های دائمی طرح ویژه همراه اول اقدام نمایند. امکان ارسال رایگان سیم کارت همراه اول به درب منزل نیز از تمهیدات دیگر همراه اول در جهت رفاه حال مشتریان و حفظ فاصله اجتماعی می باشد.

منبع: وبلاگ رندباز

 

 



:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

همراه اول به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور کشور، از همان سال های آغازین فعالیت خود تلاش نموده است تا خدمات خود را با دریافت کمترین هزینه در اختیار مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول قرار داده و برای رسیدن به این هدف تقریبا از هیچ تلاشی فروگذار نبوده است.

به همین خاطر در مهر ماه سال 1397، در راستای ساده سازی تعرفه مکالمه برای مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری خود، طرح یکسان سازی تعرفه مکالمه را اجرا نموده که بر اساس آن تعرفه مکالمه پایه ( آزاد ) برای کلیه تماس های داخل و خارج از شبکه همراه اول یکسان شد.

این طرح که به طور همزمان برای کلیه مشترکین سیم کارت اعتباری همراه اول و دائمی آن اعمال گردید؛ تعرفه مکالمات داخل و خارج از شبکه مشترکین سیم کارت همراه اول را یکسان ساخت.

 

جدول تعرفه سیم کارت های همراه اول

 

نوع سرویس

نوع خدمات

تعرفه

مکالمه

سیم کارت دائمی به تلفن ثابت

599 ریال به ازای هر دقیقه

مکالمه

سیم کارت دائمی به همراه اول

599 ریال به ازای هر دقیقه

مکالمه

سیم کارت دائمی به ایرانسل

599 ریال به ازای هر دقیقه

پیام کوتاه

فارسی

89 ریال به ازای هر پارت

پیام کوتاه

انگلیسی

222 ریال به ازای هر پارت

 

·        فعال سازی این طرح به صورت اتوماتیک از سوی اپراتور همراه اول برای کلیه مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و اعتباری آن صورت پذیرفته و مشترکین نیاز به هیچ گونه اقدامی در این خصوص نداشته اند.

·        معیار محاسبات تعرفه مکالمات همراه اول بر اساس ثانیه بوده و مثلا برای مکالمه 30 ثانیه ای به تلفن ثابت هزینه محاسبه شده برابر 299.5 ریال می باشد.

·        یکسان سازی تعرفه مکالمات فقط برای مکالمه داخل و خارج شبکه بوده و تعرفه مکالمات بین الملل هیچ گونه تغییری نداشته و به صورت قبل می باشد.

·        تعرفه عادی اینترنت نوترینو برای هر کیلو بایت تبادل اطلاعات 0.4 ریال و در سایت های منتخب داخلی 0.2 ریال می باشد.

 

تعرفه خدمات همراه اول

 

اگر مشترک سیم کارت های دائمی یا اعتباری همراه اول می باشید؛ قطعا برای دریافت خدمات مختلفی مانند اصلاح مشخصات، ترابرد، سلب امتیاز، چاپ ریز مکالمات و... نیاز به حضور به مراکز شبکه فروش و خدمات همراه اول پیدا کرده اید. اگر چه بعضی خدمات ارائه شده از سوی همراه اول مانند رویت صورتحساب، تغییر آدرس و ... رایگان می باشد ولی تعرفه خدمات غیر رایگان این اپراتور نیز کاملا مشخص بوده و مشترک سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول ، تنها مجاز به پرداخت تعرفه مشخص شده بوده و هیچ هزینه اضافه ای از ایشان دریافت نمی گردد.

 

تعرفه خدمات در مراکز شبکه فروش و خدمات همراه اول

 

نوع خدمت

تعرفه ( ريال )

وصل یا قطع به تقاضای مشترک

50،000

تقسیط بدهی

70،000

صدور قبض میان دوره و پایان دوره

50،000

ارائه PIN و PUk

40،000

ترابرد

150،000

تعویض سیم کارت خراب یا مفقودی ( سیم کارت دائمی )

100،000

تعویض سیم کارت نسل 3 به 4

رایگان

تغییر نام ( سیم کارت دائمی )

250،000

تغییر و یا اصلاح آدرس

70،000

اصلاح مشخصات مشترک

60،000

فعال سازی خط دائمی

رایگان

سلب امتیاز

رایگان

دایری مجدد سیمکارت سلب امتیاز شده

150،000

چاپ ریز مکالمات

برگ اول 60،000

مازاد بر آن هر برگ 20،000

 

·        کلیه مبالغ ذکر شده در جدول فوق بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده می باشد.

·        در هنگام دریافت خدمات در تمامی مراکز شبکه فروش و خدمات همراه اول، هیچ یک از مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری نیازی به پرداخت وجه نقد نخواهند داشت و هزینه خدمات به صورتحساب مشترکین دائمی اضافه و از میزان اعتبار مشترکین اعتباری کسر خواهد شد.

·        پس از دریافت و اتمام خدمت، همراه اول از طریق پیامک به مشترک مورد نظر اطلاع رسانی خواهد کرد.

·        شماره 9990 برای دریافت انتقادات و پیشنهادات در خدمت مشترکین همراه اول می باشد.

·        در صورتی که مشترک قصد تبدیل سیم کارت اعتباری همراه اول به دائمی را داشته باشد، هزینه اشتراک و ودیعه نیز از شارژ مشترک کسر خواهد شد.

·        مشترکینی که قصد تعویض سیم کارت را دارند، مبلغ 50،000 ریال به عنوان بهای سیم کارت خام به هزینه خدمات مشترک اضافه می گردد.

البته اپراتور همراه اول در سال های اخیر؛ خصوصا در شرایط پاندمی کرونا تلاش نموده است تا در جهت فرهنگ سازی و برقراری فاصله اجتماعی، بسیاری از خدمات خود را به صورت غیر حضوری و رایگان، در اختیار مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری خود قرار دهد که کاربران می توانند به راحتی با مراجعه به درگاه همراه اول، درخواست خود را ثبت و اجرایی نمایند.

 

تعرفه خدمات غیر حضوری همراه اول

 

نوع خدمت

هزینه ( ریال )

قطع به تقاضای مشترک

رایگان

قطع محدودیت مکالمه

رایگان

وصل به تقاضای مشترک

رایگان

وصل مفقودی

رایگان

دریافت PIN و PUK

رایگان

فعال سازی پیام کوتاه

رایگان

فعال سازی اینترنت همراه اول

رایگان

رویت صورت حساب

رایگان

دریافت ریز مکالمات

رایگان

تغییر آدرس

رایگان

محدودیت مکالمه

فعال سازی رایگان و آبونمان ماهیانه 6،000 ریال

قطع محدودیت مکالمه

رایگان

 

منبع: وبلاگ رندباز



:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

سیم کارت های اعتباری از همان زمان بدو ورود به بازار از استقبال فوق العاده کاربران برخوردار گشتند و خیلی ها از همان اول با سیم کارت های اعتباری با دنیای هوشمند جدید آشنا شدند. به همین خاطر بسیاری در آن زمان فکر می کردند که علت اصلی این استقبال تب تند موبایل دار شدن است که با گذشت زمان قطعا سرد خواهد شد.

ولی گذشت زمان ثابت کرد، شاید اقبال اولیه سیم کارت های اعتباری ایرانسل به خاطر قیمت اقتصادی آنها بود ( در آن زمان قیمت سیم کارت های اعتباری به هیچ وجه قابل قیاس با قیمت بسیار بالای سیم کارت دائمی همراه اول نبود) ولی قطعا عوامل دیگری مانند مدیریت مالی آسانتر، بهره مندی از خدمات و ... در روند توسعه و گسترش سیم کارت های اعتباری نقش اساسی داشته است. به طوری که امروزه همه اپراتورها به عرضه سیم کارت های اعتباری روی آورده که نه تنها معتبر بوده بلکه از ارزش ریالی خوبی هم برخوردارند.

به وجود آمدن فضای رقابتی بین اپراتورها عملا به نفع مشترکین شده و در حال حاضر می توان گفت که اپراتورها؛ تقریبا برای سیم کارت های دائمی و اعتباری خود خدمات یکسانی را ارائه می دهند. بنابراین؛ امروزه داشتن سیم کارت اعتباری و سیم کارت دائمی تفاوت چندانی با هم نداشته و کاربر می تواند بنا به سلیقه و یا دلایل شخصی یا کاری استفاده از یک نوع از سیم کارت را به دیگری ترجیح دهد .

مهمترین و اصلی ترین تفاوت سیم کارتهای دائمی و اعتباری؛ تامین اعتبار برای سیم کارت های اعتباری می باشد که در ابتدا کمی زمان بر و خسته کننده بود؛ ولی در حال حاضر با وجود تمهیدات خاص و متنوع اپراتورها این بخش هم به آسانی قابل انجام می باشد.

کدهای دستوری موسوم به USSD از همان تمهیدات و ترفندهایی است که معمولا اپراتورها به مشترکان خود معرفی می کنند تا در عرض چند ثانیه و با گرفتن فقط چند عدد و دکمه، کلیه دستورها و تراکنش های خود را به راحتی انجام دهند. کارهایی از قبیل خرید اینترنت، خرید اعتبار، استعلام باقیمانده شارژ، استعلام مانده مکالمه و هزاران کار دیگر که با کمک این کدهای دستوری در کسری از ثانیه به راحتی و آسانی امکان پذیر است و کاربر را از اتصال به اینترنت و استفاده از اپلیکیشن های مختلف بی نیاز می سازد.

البته خدمات بسیار گسترده اپلیکیشن ها بر هیچ کاربری پوشیده نیست و تقریبا تمامی خدمات اپراتورها از طریق اپلیکیشن هایشان صورت می پذیرد، ولی استفاده از کدهای دستوری USSD برای کارهای معمول و روتین مناسب تر بوده و بیشتر توصیه می شوند. علاوه براین با توجه به استقبال مشترکین از کدهای دستوری، اپراتورها سعی می کنند در راستای رفاه حال مشترکین، تنوع و تعداد خدماتی که با این کدها انجام می پذیرد را روز به روز افزایش داده و همواره در مناسبت ها و اعیاد مختلف، با معرفی طرح های تشویقی مانند شارژ شگفت انگیز ایرانسل و یا شارژ شورانگیز رایتل و ... بیش از پیش همراه مشترکان خود باشند.

با توجه به این که امروزه تعداد کدهای دستوری بسیار زیاد بوده و به خاطر سپردن آنها عملا منطقی و معقول نمی باشد، در ادامه فهرستی از کدهای دستوری پرکاربرد اپراتور های همراه اول، ایرانسل و رایتل مانند : شارژ سیم کارت و یا استعلام مانده حساب را مشاهده می فرمایید:

 

کدهای دستوری باقیمانده شارژ همراه اول

 

نوع تراکنش

کد دستوری

خرید شارژ

# رمز*140*

مانده حساب

#11*140*

 

کدهای دستوری باقیمانده شارژ ایرانسل

 

نوع تراکنش

کد دستوری

خرید شارژ معمولی

# رمز*141*

خرید شارژ شگفت انگیز

# رمز*144*

مانده حساب

#1*141*

 

 کدهای دستوری باقیمانده شارژ رایتل

 

نوع تراکنش

کد دستوری

خرید شارژ شورانگیز

# رمز*145*

مانده حساب

#رمز*141*

مانده حساب شارژ شورانگیز

#2*2*2*200*

مانده حساب شارژ عادی

#1*2*2*200*

 

منبع: وبلاگ رندباز



:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

دون شک می توان ادعا کرد که هیچ کس از ترافیک شهرهای بزرگ و ماندن در صف های طولانی برای انجام کارهای شخصی و اداری خاطره خوشی نداشته و تقریبا همه ترجیح می دهند که در فضایی مملو از آرامش، به امور مربوط به آنها رسیدگی شود. یکی از مهمترین تاثیرات پیشرفت علم و تکنولوژی، منسوخ شدن شیوه های قدیمی و ملال آوری بود که در دراز مدت باعث فرسوده شدن نیروی کار و سیستم اداری می گردید.

اگر چه سابقه راه اندازی و تاسیس سامانه های اینترنتی برای ارائه خدمات دولتی به قبل از شیوع ویروس کرونا بر می گردد ولی قطعا شرایط پاندمی در سرعت بخشیدن به بیشتر پروژه های الکترونیکی و دیجیتالی، نقش اساسی داشته و شرایط غیر حضوری نمودن خدمات را بسیار هموار نموده است. علاوه بر این؛ استقبال بی نظیر مردم از ارائه خدمات به صورت غیر حضوری سبب کاهش بسیار محسوس مراجعات به ادارات و سازمان ها گردید و به دولت این اطمینان را داد که در مسیر درستی گام برمی دارد. 

هر چند در ظاهر تنها کاهش مراجعات حضوری و سهولت در بروکراسی اداری از مهمترین دستاوردهای دولت الکترونیک و دولت همراه می باشد ولی ارائه خدمات متنوع مجازی به طور غیر مستقیم کاهش فساد، کاهش ترافیک، کاهش کاغذ بازی اداری، صرفه جویی در وقت، صرفه جویی در هزینه و .... را نیز به همراه خواهد داشت که هر کدام به تنهایی یک دستاورد با ارزش و مهم است.

بنابراین دولت الکترونیک در تلاش است تا با ارائه اکثر خدمات خود به صورت غیر حضوری و الکترونیکی، مراجعات حضوری مردم را کاهش داده و در شرایط اپیدمی کرونا برای حفظ فاصله اجتماعی موثرتر از همیشه نقش آفرینی کند. مثلا اتصال سامانه سلب امتیاز سیم کارت به اپلیکیشن دولت همراه و اپراتورهای مجازی تلفن همراه که از آبان ماه 1400 صورت پذیرفته از جمله فعالیت های ساده اما با ارزش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می باشد که در راستای تسهیل امور انجام گرفته است.

سید محمد امامی، مدیر کل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری، بعد از اعلام خبر اتصال سامانه سلب امتیاز سیم کارت بیان نمودند که مشترکان اپراتورهای تلفن همراه و اپراتورهای مجازی تلفن همراه می توانند علاوه بر مراجعه به اپلیکیشن اپراتورها، به سامانه تحت وب دولت همراه به نشانی mob.gov.ir مراجعه نموده و نسبت به سلب امتیاز سیم کارت خود اقدام نمایند.

بنابراین اپلیکیشن همراه من (my mci ) در همراه اول، اپلیکیشن ایرانسل من ( my irancell) در ایرانسل و اپلیکیشن رایتل من ( my rightel) در رایتل، شاتل ( my shatel ) و سامانتل ( my samantel ) آماده ارائه خدمات مبتنی بر سلب امتیاز سیم کارت به مشترکان خود می باشند. مشترکان سیم کارت های مجازی تلفن همراه ( MVNO) مانند : های وب، آپ تل و لوتوس نیز می توانند با مراجعه به وب سایت اپراتور مربوطه و انتخاب یکی از گزینه های "عدم نیاز به سیم کارت" یا "عدم اطلاع از صدور سیم کارت" نسبت به سلب مالکیت سیم کارتی که در آن اپراتور به نامشان ثبت شده؛ اقدام نمایند.

با توجه به این که در صورت وقوع جرم با استفاده از سیم کارت مانند کلاهبرداری یا مزاحمت تلفنی، مالک سیم کارت (حتی اگر سیم کارت در تصرف وی نباشد) باید در مراجع قضایی حضور یافته و نسبت به جرم صورت پذیرفته؛ پاسخگو باشد؛ پیشنهاد می شود که مشترکان ابتدا با مراجعه به پورتال رگولاتوری به آدرس اینترنتی www.cra.ir در قسمت "حقوق کاربران" وارد بخش " استعلام سرویس مشترکان" شده و قبل از انجام هر کاری از سیم کارت های تحت مالکیت خود و اپراتور مربوطه مطلع گردند.

با توجه به این که پس از طی شدن فرایند سلب امتیاز؛ اشتراک سیم کارت به صورت قطعی از مالکیت مشترک خارج می شود، بنابراین مشترکان کلیه اپراتورها لازم است در زمان اجرا و ثبت همه مراحل، نهایت دقت و توجه را مبذول دارند.

منبع: وبلاگ رندباز

 



:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

در پی ایجاد اختلال در کلاب هاوس در تاریخ 19 فروردین 1400 توسط سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و مخابرات، رگولاتوری در اطلاعیه ای 24 ساعت به این اپراتورها فرصت داد تا این اختلال را هر چه سریعتر رفع کنند. این اختلال که از نظر برخی کارشناسان تفاوت چندانی با فیلترینگ نداشت؛ از دسترسی کاربران اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و مخابرات به کلاب هاوس جلوگیری می کرد.

در همان ابتدا هر گونه فیلترینگ از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رد شد و این وزارت خانه با تایید خبر ایجاد اختلال مشهود روی کلاب هاوس به اپراتورها برای رفع محدودیت ها فرصت داد و تلاش نمود تا از حقوق مصرف کنندگان در برابر اپراتورها حمایت کند.

با پایان یافتن فرصت تعیین شده و وجود محدودیت، وزارت ارتباطات در دادستانی از اپراتورها شکایت نموده و گزارشی منتشر کرد که بر اساس آن مشخص شده بود که اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و مخابرات با تغییر در DNS و IP ها سبب ایجاد اختلال منطقه ای و ممانعت دسترسی کاربران به کلاب هاوس شده اند. سپس وزیر ارتباطات در راستای حمایت از حقوق شهروندان و کاربران و جلوگیری از ایجاد اختلال و انسداد در نرم افزارها یا وبگاه ها توسط اپراتورها، در جلسه هیات وزیران مصوبه ای را تصویب کرد که بر اساس این مصوبه از شنبه 4 اردیبهشت 1400 اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و مخابرات باید ظرف 24 ساعت در جهت رفع کلاب هاوس اقدام نمایند، در غیر این صورت هر روز تا سقف 50 میلیارد تومان جریمه خواهند شد.

از آن طرف اپراتورها نیز شکایت نامه ای تنظیم کرده و آن را در دیوان عدالت اداری ثبت نمودند. اکنون بعد از گذشت 10 ماه که از ایجاد اختلال در کلاب هاوس می گذرد، با تغییر دولت دیوان عدالت اداری مصوبه هیات وزیران دولت دوازدهم را به طور موقت متوقف نمود. بر اساس حکم دیوان عدالت اداری، اجرای مصوبه دولت دوازدهم مبنی بر جریمه سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و مخابرات به دلیل ایجاد اختلال در استفاده کاربران از کلاب هاوس باطل و دستور اجرای آن صادر گردید.

به نظر می رسد با وجود این اتفاق، در حال حاضر محدودیت و اختلال چند ماه اخیر بر روی کلاب هاوس برای کاربران ایرانسل برطرف شده و کاربران این اپراتور برای دسترسی به کلاب هاوس مشکلی ندارند. هر چند که این اختلال برای برخی از کاربران همراه اول و مخابرات همچنان وجود داشته و امکان دسترسی این کاربران به کلاب هاوس هنوز امکان پذیر نمی باشد.

منبع:وبلاگ رندباز



:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

به نظر می رسد بعد از آن که شرکت هایی مانند هواوی و سامسونگ چند مدل گوشی هوشمند تاشو روانه بازار کردند و استقبال از انها با توجه به جذابیت های بالای این مدل ها بسیار خوب بوده است، سایر برندها نیز برای این که از این عرصه عقب نمانند به فکر طراحی و ارائه مدل های تاشوی جدید افتادند.

شواهد نشان می دهد که موتورولا قصد دارد گوشی هوشمند تاشوی جدیدی را روانه بازار نماید که از مشخصات فنی و قابلیت های احتمالی اش هنوز هیچ اطلاعی در دسترس نیست و اساسا وجود آن در هاله ای از ابهام قرار دارد. ولی با توجه به منتشر شدن عکسی از گوشی تاشوی جدید موتورولا در شبکه اجتماعی ویبو، به نظر می رسد مهندسان این شرکت مشغول کار بر روی عضو جدید این خانواده یعنی یک گوشی هوشمند تاشو می باشند.

از آنجا که چن جین، مدیر کل بخش موبایل لنوو، در چین منتشر کننده این عکس می باشد، بعید نیست که این شرکت در حال کار بر روی نسل جدیدی از گوشی های هوشمند سری ریزر ( Razr ) باشد و در تلاش است تا تجربه تلخ مربوط به گوشی تاشوی قبلی موتورولا را برای همیشه از بین ببرد.

 به همین خاطر قطعا موتورولا تلاش خواهد کرد تا با ایجاد تغییرات محسوس در ارائه نسل سوم گوشی های تاشو، آن ها را در قد و قامت یک محصول تمام عیار و رقابتی روانه بازار کند. چرا که گوشی های هوشمند تاشوی موجود در بازار از قابلیت ها و جذابیت های فوق العاده ای برخوردارند که در جلب نظر خریداران بسیار موفق عمل کرده و رقابت با آنها اصلا کار آسانی نیست. بنابراین گوشی هوشمند تاشوی جدید موتورولا باید مجهز به یک پردازنده قوی، رابط کاربری بهتر و طراحی مدرن تری باشد که با یک قیمت منصفانه قابل رقابت با کلیه مدل های موجود در بازار باشد.

هرچند که با وجود سخنان مانوئل فوز، سخنگوی موتورولا، که" فعلا نمی تواند در خصوص محصولات آینده این شرکت اظهار نظر کند." احتمال طراحی و عرضه گوشی تاشو همچنان در ابهام است؛ ولی به نظر می رسد برای اطمینان بیشتر باید منتظر آینده و اتفاقات مربوط به آن بود.

منبع: وبلاگ رندباز



:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

از همان زمان اختصاص مجوز به اپراتور رایتل در سال 86، به دلیل عملکرد خوب اپراتورهای همراه اول و ایرانسل، نحوه فعالیت این اپراتور در هاله ای از ابهام قرار داشت و خیلی ها موافق صدور چنین مجوزی نبودند. ترس از عدم موفقیت این اپراتور وابسته به تامین اجتماعی سبب شد که حق انحصاری ارائه سیم کارت نسل سوم تا پایان شهریور 1393 به رایتل تعلق گیرد که در این بازه زمانی چندان موفق عمل نکرد و خیلی زود با بدهی 2 هزار میلیاردی مواجه گردید.

از سال 98 با تغییر در مدیریت رایتل، تحولات اساسی و فوق العاده ای در عملکرد این اپراتور مشاهده شده که با تکیه بر ایده های خلاقانه و نیروی انسانی کارآمد توانست علاوه بر درآمدزایی، تعداد مشترکین جدید خود را تا 33 درصد افزایش دهد.

عملکرد اپراتور رایتل در دوران سخت پاندمی کرونا نیز بسیار درخشان بوده و رشد 29.30 درصدی تعداد مشترکین رایتل در سال 1400 شاهدی است بر این مدعا. این رشد به خوبی نشان می دهد که رایتل در برهه مواجه با معضل کرونا به خوبی توانسته با ارائه طرح ها ی متنوع به همراه تعرفه های اقتصادی و ارزان، رضایت خاطر مشتریان خود را جلب کرده و تعدادشان را روز به روز افزایش دهد. پیشرفت چشمگیر رایتل در این بازه زمانی کوتاه و ورود این اپراتور به بورس هم از دیگر تغییرات صعودی و مثبت این اپراتور موفق بوده است.

با توجه به اعلام مدیرعامل رایتل که" سال آینده را با افزایش درآمد رایتل و رضایت مندی مشتری پیش خواهیم برد " تلاش های این اپراتور شکل و شمایل دیگری به خودش گرفت و رایتل با ارائه به صرفه ترین خدمات ارتباطی در کشور مشهور گردید. مثلا مکالمه درون شبکه این اپراتور تنها 7 تومان برای هر دقیقه می باشد که کمترین تعرفه را دربین اپراتورها دارد. اینترنت آزاد برای هر گیگابایت برای مشترکین رایتل فقط 4 هزار تومان می باشد که این رقم عملا مشترکین رایتل را از خرید بسته بی نیاز می سازد.این اپراتور با تلاش و برنامه ریزی های جدید، توانسته گام های موثری در جهت افزایش رضایت مشتری برداشته و خود را به عنوان یک اپراتور" همراه همدل" به همه مشترکین ثابت کند.

در حال حاضر طرح X50 رایتل یک فرصت استثنایی برای علاقمندان به این اپراتور می باشد که بار دیگر از کمترین تعرفه و بیشترین خدمات بهره مند گردند. متقاضیان این طرح می توانند با پرداخت تنها 100 هزار تومان یک سیم کارت دائمی رایتل ( پیش شماره 0920) با شماره دلخواه خود خریداری نموده و از هدایای بسیار فوق العاده این طرح لذت ببرند.

 

هدایای طرح شامل 

·        یک سیم کارت هدیه رایگان

·        50 گیگابایت اینترنت

·        1000 دقیقه مکالمه درون شبکه و 500 دقیقه مکالمه برون شبکه

·        1000 عدد پیامک درون شبکه و 500 عدد پیامک برون شبکه

 

علاقمندان به این طرح می توانند با مراجعه به وبگاه رایتل به آدرس https://reg. rightel.ir و یا به صورت حضوری از فروشگاه ها، باجه های رایتل و یا نمایندگان فروش وخدمات رایتل نسبت به خرید این سیم کارت دائمی اقدام نمایند.

منبع: وبلاگ رندباز



:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 دی 1400 | نظرات ()